Teplické serpentíny predstavujú systém rybníkov poprepájaných vodnými serpentínami. Dal ich vybudovať gróf Révay v 19. stor. aby zabezpečil prívod vody do Turčianskej Štiavničky. Trasa začína pri studničke na južnom konci Turčianskej Štiavničky, pri ceste smerom na Sklabinský Podzámok. Na úvod začneme stúpať vychodeným chodníčkom do svahu. Toto stúpanie nie je dlhé, je to len pár metrov a ďalej budeme pokračovať oveľa miernejším stúpaním.

Po cca 5 minútach prídete k prvému jazierku, pri ktorom sa nachádza informačná tabuľa aj lavičky. Môžete sa prejsť okolo jazierka, alebo pokračovať ďalej k malému skalnému vodopádu.

Od vodopádu pokračujete ďalej serpentínami proti prúdu potôčika, ktorý vás bude sprevádzať celou cestou. Tieň hustého lesa a žblnkotajúca voda poskytujú príjemné prostredie najmä v sparných letných dňoch. Cestou môžete obdivovať drevené mostíky, žliabky, malé zátoky a hrádze. Dostanete sa až k hornej sústave jazierok a cez sústavu mostíkov prejdete až k tomu najvyššie položenému. Tu nájdete niekoľko ohnísk aj lavičiek určených na oddych. Toto miesto môže byť cieľom vašej cesty no ak máte dostatok síl a chcete ďalej objavovať, pokračujte ďalej smerom hore až ku krásnej vyhliadke.

Tento úsek trasy je náročnejší. Stúpanie nie je dlhé (asi len 500 m) ale je prudké. Po pár minútach však už budete na rovinke, ktoré vás dovedie priamo ku vyhliadke. Nájdete tu drevenú tabuľku s vyrytým výhľadom na Lúčanskú Malú Fatru. Vedľa na skalách sa nachádza drevený kríž. Nechajte sa na chvíľku uniesť zvukmi prírody a krásnym výhľadom.

Teplické serpentíny sú lokalitou, ktorá bola v roku 2008 zaradené medzi ,,Sedem divov Turca“. Stále patria medzi miesta, ktoré sú menej navštevované a nájdete tu pokoj. Výlet si určite užijú aj deti, ktoré najmä v letných mesiacoch najlepšie ocenia osviežujúcu vodu z horského potôčika a tým pádom bude cesta do cieľa pre nich oveľa zaujímavejšia.

Presnú trasu si môžete pozrieť tu.