Tiešňava pri Krpeľanoch  patrí medzi menej navštevované veľkofatranské zákutia. Je to však miesto ideálne na prechádzku s deťmi. Prechádzka začína asi 200 metrov za priehradou v Krpeľanoch smerom na Nolčovo. Na prvej odbočke doľava je malé parkovisko a miesto, kde sa predávajú ryby. Tu môžete nechať auto a nachádza sa tu aj prvá tabuľa, ktorá označuje náučný chodník.

Na začiatku pôjdete po ceste do mierneho kopčeka a dostanete sa k turistickej chate v Tiešňave. O jej okolie sa starajú nadšenci z KST Dynamo Krpeľany. Nájdete tu mnoho búdok pre vtáčiky, drevené postavičky, žliabok s pitnou vodou, lavičky a mnoho iného. Deti to určite ocenia a nebudú vedieť kam skôr pozrieť a čo skôr objaviť. Keď budete mať šťastie tak tam bude aj prítomný niektorý z členov KST a určite vám rád porozpráva veľa zaujímavostí. Naozaj krásne prostredie v ktorom si poviete: ,, Prečo sme o tomto doteraz nevedeli? ´´.

Od chatky sa poberiete rovno popri plote do lesa. Uchváti vás krásny hustý les a obrovské skaly, ktoré zrazu z lesa vyčnievajú. Ocitnete sa v tiesňave, ktorú vytvorila voda. Teraz jej tam je už pomenej. Cestou prejdete okolo drevených náučných tabulí a cez mostíky, ktoré kedysi boli drevené , no časom sa zničili a nahradili ich kovové mostíky.

Na konci prejdete po drevených schodíkoch do mierneho kopčeka. Vyjdete až na vrch a odbočíte na prvej zvážnici doprava. Dovedie vás naspäť k turistickej chatke  kde ste začínali. Na konci si po ľavej strane všimnite starý lyžiarky vlek, ktorý už žiaľ má svoje zlaté časy za sebou.

Pokiaľ by ste na zvážnici neodbočili, pokračovali by ste ďalej po modrej značke smerujúcej až na Ľubochnianske sedlo. Odtiaľ môžete ísť ďalej na Nolčovskú Maguru alebo Kopu. To je však už náročnejšia turistika.

Tiešňava pri Krpeľanoch síce nie je dlhá, zato však veľmi krásna a stále málo navštevovaná. Pre deti určite príjemný a zaujímavý výlet.

Presnú trasu si môžete pozrieť tu.